Instellingen
Taal
Kleurenschema

Diensten

Contant geld toegankelijk voor iedereen

Met onze dienstverlening houden we contant geld beschikbaar en bereikbaar voor wie het wil of moet gebruiken. Bij de automaten van Geldmaat kun je biljetten of munten opnemen of storten. Als je wilt, kun je gebruikmaken van spraakondersteuning of de helpende hand van een winkelier. Alles om het je zo makkelijk mogelijk te maken.

diensten

Ken je onze pratende automaten?

Veel van onze automaten zijn voorzien van spraakondersteuning. Neem een koptelefoontje mee en de automaat vertelt je stap voor stap wat je moet doen.

Veelgestelde vragen

Je kunt contant geld opnemen tot de limiet van je betaalpas is bereikt. Bij sommige geldautomaten lukt het niet in één pinbeurt omdat de uitgiftelade een maximaal aantal biljetten kan verwerken. Neem dan in meerdere keren contant geld op.

Je was te laat met het uitnemen van je biljetten of je bent je geld vergeten mee te nemen. In dat geval neemt de automaat de biljetten weer in.

Bij sommige banken wordt het bedrag meestal de volgende dag op je rekening bijgeschreven. Dat kan per bank verschillen.

Als je geld niet wordt bijgeschreven op je rekening, neem dan contact op met je bank. Geldmaat kan alleen kijken wat er in de automaat is gebeurd. In verband met de privacywetgeving mogen wij je rekeninggegevens niet bekijken. De bank kan dat wel. Je bank onderneemt actie en neemt als dat nodig is contact op met Geldmaat.

Is meer onderzoek nodig, dan wordt er gewacht tot de automaat aan beurt is om gevuld en/of geleegd te worden. Bij automaten die niet veel gebruikt worden kan dat een aantal weken duren. Er wordt dan gekeken of er verschillen zijn.

Het komt voor dat een automaat buiten werking is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is een automaat na een of enkele dagen weer beschikbaar, soms duurt het langer. Op onze locatiewijzer geven we aan of een automaat beschikbaar is.

Meest voorkomende situatie is dat de opnameautomaat leeg is. Geldopnames kennen pieken en dalen. Een piek kan lokaal bijvoorbeeld ontstaan als er een evenement zoals een kermis of braderie is. Landelijk kunnen pieken ontstaan bij feestdagen met veel evenementen (Koningsdag), op momenten dat vakantiegeld, salaris of uitkeringen worden uitbetaald en in periodes/gebieden met veel toerisme. Geldmaat en haar waardetransporteur doen er uiteraard alles aan om de impact van pieken zoveel mogelijk te beperken.

Daarnaast kunnen er redenen zijn waardoor een automaat langdurig buiten gebruik is. Bijvoorbeeld het vervangen van een defect onderdeel of verbouwing van de locatie. Momenteel hebben we te maken met extreem lange levertijden voor sommige onderdelen, waardoor het erg lang kan duren voor een automaat weer in werking is.

Wat kun je zelf doen? Neem bij te verwachten drukte rond feestdagen en evenementen zoveel mogelijk vooraf contant geld op of betaal (contactloos) met bankpas. Stel opname van contant geld uit tot de drukte voorbij is, als dat mogelijk is. Voorkom teleurstelling en check vooraf of een automaat beschikbaar is, via onze locatiewijzer.

Wanneer werkt de automaat weer? Enkele specifieke situaties: Een automaat die leeg is, wordt op basis van reguliere schema's op korte termijn gevuld. Een automaat met een technisch probleem kan langer dan gebruikelijk uit roulatie zijn. Een automaat waar werkzaamheden gepland zijn in of rond de automaat, kan geruime tijd uit roulatie zijn.

Locatiewijzer

Er is altijd een geldmaat bij je in de buurt om geld op te nemen of te storten. Met onze locatiewijzer weet je precies waar je terecht kan.

  • De dichtstbijzijnde geldautomaat
  • Actuele beschikbaarheid
  • De openingstijden
  • De aanwezige diensten (zoals storten of een pratende automaat)
  • De route

Contactformulier

Kies een onderwerp en vul het formulier in

Cookies

Geldmaat gebruikt cookies om je ervaring te verbeteren. Essentiële cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt. Met analytische cookies verbeteren we de prestaties van de site; deze kun je weigeren. Meer weten?Lees ons cookiebeleid

Geen storingen